Felanmälan
Om något går sönder eller inte fungerar som det ska i din lägenhet, i utemiljön eller i de gemensamma utrymmena gör du en felanmälan.
Att göra en felanmälan
Om ditt fel inte är akut kan du göra en felanmälan via Mina sidor, eller via telefon på vardagar 07.00-16.00. Vi påbörjar din inrapporterade felanmälan normalt inom 10 arbetsdagar.
Akut felanmälan vardagar 07.00-16.00
Om du har ett akut fel som till exempel strömavbrott, vattenläcka eller stopp i toaletten ringer du oss på 026-17 27 00. Vi åtgärdar en akut felanmälan inom 24 timmar.
Akut felanmälan kvällstid 16.00-07.00 samt helger
Om du behöver hjälp när vi har stängt ska du kontakta vår jour på telefonnummer 020-37 00 37.
Felanmälan hiss
Vardagar 07.00 – 16.00: 026-17 27 00
Övrig tid: 0200-33 33 30
Felanmälan av bredband, tv eller telefoni
Om du har problem med bredband, tv eller telefoni via fiber ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan.
Skadedjur och ohyra
Misstänker du att du fått in ohyra i din bostad ska du så fort som möjligt göra en felanmälan till oss via Mina sidor eller telefon 026-17 27 00. Det är viktigt att du gör det direkt eftersom många skadedjur sprider sig snabbt mellan olika utrymmen. Vägglusen sprider sig även genom byten eller köp av begagnade möbler, elektronik och kläder.
Kan du åtgärda felet själv?
Vissa enklare fel, som stopp i golvbrunnen, stopp i handfatet i badrummet eller en propp som har gått ska du inte felanmäla. Det fixar du själv!
Undantag är vattenlås i kök, det felanmäler du.
- Vattenläcka
- Trasigt fönster
- Dörr/lås som ej går att öppna
- Frys som inte fungerar
Vad gör jag när batteriet min brandvarnare är slut?
Börjar din brandvarnare pipa på grund av att ditt batteri är dåligt gör du en felanmälan till oss och vi kommer och monterar upp en ny.
Hur gör jag vid ett akut ärende?
Om du har ett akut ärende ska du alltid kontakta oss snarast möjligt. Vardagar mellan 07.00-16.00 ringer du 026-17 27 00. Övriga tider ringer du vår jour på 020-37 00 37.
Gäller det brand eller brott ska du i första hand kontakta SOS på 112 eller polisen på 114 14.
Några exempel på akuta ärenden:
Hur gör jag en felanmälan?
Det enklaste och snabbaste sättet att registrera din felanmälan är via på Mina Sidor. Där kan du även bifoga bilder till ditt ärende.
Vid akuta fel, ring alltid 026-17 27 00 på vardagar eller vår jour 020-37 00 37 efter kl. 16:00 samt helger.
Hur lång tid tar det innan ett fel åtgärdas?
Inom tio arbetsdagar påbörjar vi och tilldelar rätt resurs ditt ärende. Beroende på vad din felanmälan eller fråga handlar om går ärendet till den grupp eller individ som har bäst kunskap i frågan.
Akuta ärenden åtgärdas alltid så snabbt vi kan redan samma dag.
Felanmälningar som skapas på vår webb hanteras lika snabbt som om du ringer in ett ärende.
Rensar jag avloppet själv?
Det är ditt eget ansvar att göra rent golvbrunnen och vattenlåset i badrummet. Om stoppet kvarstår efter rengöring gör du en felanmälan till oss, tänk på att det då tillkommer en avgift om golvbrunnen eller vattenlåset inte är rengjord när vi besöker dig.
Här kan se hur du rensar ditt avlopp och vattenlås i badrummet
Gäller det ett stopp i köket eller i toaletten så ska du felanmäla det till oss.
Gör felanmälan via Mina sidor
Är det akut risk för vattenskada ska du alltid ringa oss vardagar mellan 07.00-16.00 på 026-17 27 00. Övrig tid ringer du vår jour på 020-37 00 37.